سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شبهه فیزیک کوانتوم(بیگ بنگ)

شبهه فیزیک کوانتوم(بیگ بنگ) کدام یک از مبانی دینی را زیر سوال می برد.؟

 پاسخ شبهه را مفصل بیان نمایید؟

الف-طرح شبهه:

قائلین به این نظریه می‌گویند در ساختار اتم علت وجود ندارد یعنی ضرورتی ندارد که هر معلولی علتی داشته باشد و با قطعیت نمی توان گفت که هر معلولی علتی دارد پس نمی شود بر اساس علت و معلول پیش‌بینی کرد.

نکته: کوانتوم نفی علیت می‌کند. نکته: طبق این نظریه قانون  وجود ندارد و کسی نمی تواند پیش بینی کند که مثلاً فلان چیز حتما همان میشود.

ب-جواب شبهه:

شبهه بیگ بنگ (فیزیک کوانتوم)مبانی هستی شناسی  وکیهان شناسی آنرا را زیرسوال می بردودر واقع علت "محدثه "عالم را نشانه گرفته می زند.

1- اولا خود آن دانشمندانی که این مسئله را مطرح کردند با هم اختلاف نظر دارند پس این چه مسئله ای (نظریه‌ای) است که خودشان با هم اختلاف دارند مثل انیشتین - دیوید که یه نظریه دارند، جیمز یه نظریه میدهد.

2-آن چیزی که شما می گویید نظریه  به معنای ظن و گمان است و لذا نمی‌توان از ظن و گمان پیروی کرد اما وقتی ما مسئله علیت علت و معلول را می گوییم این یک چیزی است که قطعیت دارد. بدیهی است که هر معلولی نیاز به یک علت دارد.

 

جوابهای تفصیلی:

جواب1: شما اسم این را می گذارید نظریه در حالیکه خود آقایان می‌گویند نه این نظریه نیست بلکه یک فرضیه است چرا پس فرضیه است چون که موید دارد و آن اینکه شما میگید یه جایی ما علتش را نشناخته ایم پس می گن که علت ندارد.

ایده وقتی که شاهد پیدا میکنهفرضیه وقتی که دلیل پیدا میکنه-نظریه انباشته دلیل بر عدم قانون.

جواب2:حرف شماتناقض داردوخود شکن است.  شما می گویید قطعیت وجود ندارد،آیا شما در گفته خود هم شک دارید. صددرصدمی‌گویند نه.این قطعی است وشکی درآن نیست پس یک قطعیت به وجودمی‌آید ووجود دارد و این همان تناقض است.

جواب3:شما که از عدم قطعیت می رسید به اینکه همه عالم از یه چیزی به نام بیگ بنگ بوده آمده بگید ببینم این بیگ بنگ ازکجاست؟اصلاچیه این؟دراینجاست که طرف بایدجواب بدهدشما نمیتونی جواب بدهی پس مایی که جواب داریم ومیدهیم ازشماجلوترهستیم چونکه کسی که جواب می دهدازکسی که جواب نمیدهدجلوتر است.توجواب نداری درحالی که ماجواب دینی و فلسفی وتجربی داریم.

جواب4: بیگ بنگ مبتنی بر کوانتوم است و وقتی که کوانتوم از بین رفت بیگ بنگ هم خود به خود از بین می رود.